3e wandeldag 4 sept

4 september 2019 - Faschina, Oostenrijk

Vandaag zijn we na het ontbijt naar Faschina gereden. Daar op de stoeltjeslift gestapt en pas bij het bergstation weer uitgestapt. We waren nog maar een paar meter op pad of Ger zag al Mürmeltieren. We hebben een stukje naar boven gewandeld, was wel weer pittig voor de beentjes. We zijn toen over de top terug naar het bergstation gelopen. Wat een smal paadje zeg!! Soms met aan beide kanten de afgrond, das niets als je het niet zo op hoogtes hebt.. Soms moesten we ook aan een staalkabel hangen om naar beneden te kunnen over de rotsen. Nou dat val niet mee als je maar van die korte worstenpootjes hebt...

Het was wel een mooie wandeling, vanaf het bergstation zijn we naar de Frans Jozef Hutte gelopen, en hebben daar heerlijk Johannisbeersaft op en wat gegeten. Daarna helemaal terug naar het dal gelopen. Bij de auto aangekomen zijn we nog naar Sonntag gereden. Onze liftkaart is ook daar geldig. Het was een hele kleine cabine en we zaten er op de heenweg maar saampjes in, vond het echt helemaal niets!!! Ger heeft op zijn gemak foto's staan maken, nou ik heb me niet bewogen hoor. Boven bij het restaurant hebben we een Nussbecher op, was een heerlijke ijsbeker met noten. Naar beneden was het wat drukker in de lift. Het was een prachtige mooie dag met volop zon, morgen geven ze weer een hele slechte dag op met veel regen. Ach we zien het wel, we kunnen er gelukkig niets aan veranderen.