Zamangbahn

10 september 2020 - Schruns, Oostenrijk

Vandaag was ons doel Schruns. We zijn met de Zamangbahn omhoog gegaan. Deze is normaal alleen in de winter open maar vanwege Corona, hebben ze deze geopend omdat dit kleine gondeltjes zijn en de Hochjochbahn een grote gondel is. Boven op het terras nog koffie op en toen met de Senigrat stoeltjeslift omhoog gegaan. Daar vandaan zijn we naar de Wormserhutte gegaan. De mannen zijn gelijk doorgegaan naar Kreuzjoch en daarna naar de Zamangspitze. Ik ben naar Seetalhusli gelopen en heb daar een tijd in het zonnetje gezeten. Onderweg heb ik nog een hermelijntje gezien en op de foto gezet. Alleen was die zo snel dat de foto niet echt heel duidelijk is. Ik ben verder door gelopen naar beneden en daar op het terras bij Alpe Vorderkapell wat gedronken. De mannen nog op de foto gezet toen zij naar beneden kwamen. Met zijn viertjes nog op het terras gezeten en later nog even bij ons thuis op het terras. Vanavond lekker uit eten, want het is de laatste avond alweer van de mannen. Morgen is het bij ons wisseldag want dan komen Aart en Betty aan. Die zijn woensdag al vertrokken naar Jena en waren vandaag aangekomen in Ingolstadt. Morgen komen ze via de Silvretta hochalpenstrasse naar ons toe. Ook weer erg gezellig.

1. Frans:
    10 september 2020
    Prachtig weer, mooie foto's. Vooral de eerste foto (Hans in niemandsland) vinden wij geweldig!
    Leuk, om een Hermelijn tegen te komen. Die zie je niet zo vaak.
  2. Helene:
    10 september 2020
    Mooie foto's weer vandaag en zo te zien ook lekker weer.
  3. Frans:
    10 september 2020
    Wij hebben jullie meermaals foto's gestuurd van enkele van onze toeren, in het verleden, in de Dolomieten. Ja, zoals jij al zei, zijn dat wilde bergen, maar... in Vorarlberg, Silvretta, Montafon, Rätikon, of hoe het ook noemt, zijn die er zeker ook. De eerste foto (Hans in niemandsland) met (alweer) in de verte de Sulzfluh (2817m), of volgens mij de punt in het midden van 2e foto (DSC03300), de Schesaplana (2965m), bewijzen dat maar al te zeer. Op naar de volgende toeren!