Dagje omgeving Golm

9 september 2020 - Vandans, Oostenrijk

Vandaag vroeger op pad gegaan naar Golm helaas waren er veel wegwerkzaamheden dus hebben in de file gestaan. Met de lift omhoog gegaan. De mannen zijn de Golmer Hohenweg gaan lopen. Ik heb de Gauertaler hohenweg gelopen. Op een gegeven moment ben ik op een steen gaan zitten wachten. Toen de mannen bij Kreuzjoch 2261m waren heb ik nog gekeken door de verrekijker en kon ik ze zien. Hans en Arjo zijn verder gaan lopen naar de Geisspitze 2334m. Ger is naar mij toe komen wandelen en toen zijn we samen naar Latschau gelopen. Dat  was nog 3 en een half uur lopen, alsmaar naar beneden..... Ger vond dat niet echt prettig:) Want die had er al een echte afdaling op zitten. De mannen hebben de Gauertaler hohenweg terug genomen en zijn met de lift naar beneden gegaan. Die zaten dus al lekker op het terras aan het bier. Op de terugweg nog snel gestopt bij de Spar voor boodschappen en toen lekker op het terras gezeten. Het was voor iedereen een lange wandeldag dus de beentjes voelen we goed!!! Vanavond eten we sla en lasagna, geen zin meer om nog naar beneden te rijden om uit eten te gaan.

Caro

Ger

1. Jacqueline:
    9 september 2020
    Prachtig weer, mooie dag weer.
  2. Frans:
    Prachtig weer, weer 😊!
    Op de 2e foto (DSC03276), zie ik in de verte de Sulzfluh. Mooie berg!
    Zoals jullie wellicht nog weten (Excel), waren wij 1995, slechts enkele dagen in het Rätikon (Brand), en hebben daar slechts 2 toeren gedaan, en kennen het gebied zeker niet zo goed als jullie. Wel was ik (alleen) op de Vermunt Kopf, maar de toer: Lünersee 1970m, Douglasshütte 1979m, Totalphütte 2385m, Schesaplana, die wij samen hebben gedaan, was wel het hoogtepunt. We waren toen wel 25 jaar jonger. Wat ons betreft een echte aanrader, maar wel wat uit buurt van Gaschurn, en mogelijk niet voor iedereen haalbaar.
    Daniëlle, vond vooral de compositie van de 5e foto (IMG-20200909-WA0004), Fohrenburger Weizen, in combinatie met de retro parasol, mooi. En wij lusten beiden, bij warm weer, ook wel een Weizen 😊! Wij zijn benieuwd, wat er nog meer op jullie programma staat.
  3. Caroline Goud:
    9 september 2020
    We hebben nog geen plan voor morgen, want we waren allemaal uitgeblust, dus dat wordt aan de ontbijttafel pas beslissen wat we gaan doen. Brand komen we ook altijd wel een keertje vooral bij Lunersee